Het GenOOtschap - Live is er op 1 februari met Lebuïn D'Haese


ik ben achter mijn brein gaan staan
de kruimels veegde ik de tafel af
de koffiedras bleek zwarter bruin
woorden werden schots en schuin
ik heb geen gelijk

niets eenvoudiger dan schrijven
de wereld bekijken door een droom
aan tafel bij een proper raam
het vuur op waakvlam laten staan
ik heb geen gelijk

ik zie de stoet der goeden lopen
de bende willozen blijven staan
groet lichtgevende denkers krom en grijs
een lachende meute niet stom of wijs
ik heb geen gelijk

zware boeken heb ik licht gelezen
rechte zinnen krom verstaan
om de lach een streep getrokken
het werk van dagen uitgerokken
ik heb geen gelijk

soelaas bracht me niet wat zoets
het zwoele lichaam slechts de nacht
ik ben niet droef, ik ben niet kwaad
en laat de deur die open staat
ik heb geen gelijk

Zo stelt beeldend kunstenaar en dichter Lebuïn D'Haese zich voor op zijn webstek.
Een kunstenaar leer je kennen door zijn werk en door een goed gesprek.
Voor dat gesprek kunt u op 1 februari vanaf 10 uur terecht op radio Hoboken. 
U kan live volgen via Studio Chat/Cam op zoveelmeerhoboken.be

Reacties

Populaire posts