Het GenOOtschap Live - 1 februari 2015

Kunst en poëzie kregen een prominente plaats in de tweede aflevering van Het GenOOtschap Live op Radio Hoboken. Gast was immers Lebuïn D'Haese, beeldhouwer, schilder en dichter met internationale bekendheid en met een bijzondere liefde voor Zuid-Amerika.


Lebuïn D'Haese is een geëngageerd kunstenaar en is een van de stuwende krachten achter het burgerplatform Hart boven hard.

Ik ben geen grijze muis
ik ben een stekelige muis
die knaagt en knabbelt
aan de hoge poten
tot ze vallen en bezwijken

op tafel ligt het eten
ons eten om in te bijten
te rijpen!

de straat praat niet
als ik er geen woorden in leg
de straat loopt niet door
als ik niet verder kijk
de straat blijft zwart
als ik haar mensen niet ontmoet
als ik mijn longen vol zing
groeit in de straat verademing

wijsheid van a tot z

Lebuïn D'Haese                             

Onze volgende uitzending gaat door op 1 maart met een gast uit de muziekwereld.

promoclip

Reacties

Populaire posts