Kunst voor iedereen: Rietje Verbiest

Rietje Verbiest (80) boetseert al acht jaar. Iedere maandag komt ze naar het seniorenatelier in de kelder van kasteel Sorghvliedt. “Wij gaven al eens een workshop aan kinderen. Nu was het tijd om dit voor ouderen te organiseren.”


Kunst voor iedereen
Rietje: ”Ieder jaar stellen wij onze boetseerwerken tentoon. Dit jaar doen we dat doen in de Woonzorgcentra Residentie Lichtenberg en Heydehof waar twee verschillende expo's te bezichtigen zullen zijn. We brengen de kunst tot bij de mensen en willen aantonen dat Woonzorgcentra aangename ontmoetingsplaatsen zijn. Beide centra hebben een gezellige en lichte cafetaria met zonnig terras en ruime tuin. De prijzen zijn er erg democratisch."

Half uur voor kunstwerkje
"Bezoekers of bewoners kunnen zelf deelnemen aan een workshop boetseren. We laten de mensen vrij om te kiezen of ze zelf iets verzinnen of namaken. Zo toon ik hen een werkje dat iedereen op een half uurtje tijd met succes kan namaken. Als er deelnemers zijn die nog nooit geboetseerd hebben, is dat het ideale moment om te zien of ze iets in hun mars hebben. Als wij zien dat ze de handeling onder de knie hebben, laten we ze wat vrijer. Dit initiatief voor de Week van de amateurkunsten wil ideeën overbrengen zodat bewoners of de Woonzorgcentra dit ook kunnen organiseren."

Voldoening in boetseren
"Ik ben zelf pas beginnen boetseren op latere leeftijd nadat ik een groot huishouden heb gehad. Ik ben eerst gaan schilderen en tekenen maar in het boetseren vond ik de meeste voldoening en dat lukte me het best.", besluit Rietje.

Meer info:
Wanneer: ​van vrijdag 24 april tot maandag 4 mei 2015 tussen 12 tot 17 uur
Waar: woonzorgcentrum Residentie Lichtenberg, Voorzorgstraat 1

Wanneer: van vrijdag 24 april tot maandag 4 mei 2015 tussen 13.30 tot 16.30 uur
Waar: woonzorgcentrum Heydehof, Salesianenlaan 55

Info: tel. 03 338 30 63
Prijs: gratis


Reacties

Populaire posts